Od Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marek - Marketing przy Kawie
Od Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marekOd Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marekOd Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marekOd Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marek

Od Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marek

Od Arthura Andersena do Malaysia Airlines: 5 rebrandingów mających ratować reputację marek
Sonia Horonziak

Sonia Horonziak

-

Sonia Horonziak

Sonia Horonziak

Gdy nazwa firmy zaczyna kojarzyć się z katastrofą, wojną czy skandalem finansowym, lepiej zdecydować się na kosztowny rebranding. Tyle że nie wszystkim się on udaje – przed taką próbą stoją właśnie malezyjskie linie lotnicze.

2001: Arthur Andersen → Accent on the Future (Accenture)

Przykład przymusowego rebrandingu, który był wynikiem skandalu niezwiązanego bezpośrednio z marką. Chodzi o upadek Enronu, przedsiębiorstwa energetycznego zatrudniającego 22 tys. pracowników, czołowego udziałowca rynku USA.

Kłopoty firmy rozpoczęły się, gdy Jonathan Weil, dziennikarz „Wall Street Journal” piszący o firmach energetycznych z Teksasu, przyjrzał się technice księgowania pasywów i aktywów przez firmę.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja