Opakowanie pełni wiele funkcji: nie tylko chroni produkt, ale jest też elementem składowym strategii kreowania marki. Swoim kształtem i funkcjonalnością potrafi zarówno pomóc, jak i zaszkodzić jej wizerunkowi. W artykule opisane zostały niektóre funkcje opakowania produktu w komunikacji marketingowej.Jak pokazują badania, w sklepach samoobsługowych klienci przebywają średnio 27 minut, przechodząc obok ok. 300 opakowań produktów na minutę. Ponad połowa decyzji zakupowych dokonywana jest impulsowo. Podłożem decyzji konsumenckich w miejscu sprzedaży często jest właśnie opakowanie.
Pełni ono w obecnych czasach wiele funkcji. Nie jest już „zastępcze”, nie służy tylko ochronie zawartości.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.