Neurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część INeurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część INeurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część INeurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część I
Od projektu opakowania do decyzji konsumenta „Biorę to!” (fot. Pixabay)

Neurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część I

Neurodesign w praktyce – neuroobrazowanie w projektowaniu opakowań. Część I
AdvertisementAdvertisement
Joanna Roszkowska

Joanna Roszkowska

-

współzałożyciel, prezes, DN Design Group

Joanna Roszkowska

Joanna Roszkowska

współzałożyciel, prezes, DN Design Group

Od 28 lat projektant oraz doradca ds. wizerunku marek produktowych i korporacyjnych. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego. Współzałożone przez nią Studio DN Design Group specjalizuje się w tworzeniu opakowań, corporate identity oraz nowych marek. Jest współtwórcą wizerunku takich marek, jak Polpharma, Hortex, Warbud, Media Expert, Bakoma, Fanex czy Łowicz.

Magdalena Konopa

Magdalena Konopa

-

specjalistka ds. komunikacji, audytu i strategii marek, DN Design Group

Magdalena Konopa

Magdalena Konopa

specjalistka ds. komunikacji, audytu i strategii marek, DN Design Group

Ze Studio DN związana od 11 lat. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego i Szkoły Brand Design. Autorka publikacji z zakresu brandingu i strategii, zafascynowana wpływem nowych technologii na sposoby komunikacji.

Czy istnieją reguły, których stosowanie w projekcie ma wpływ na postrzeganie produktu przez konsumenta? Tak – neuroobrazowanie wskazało potencjał przewidywania naszych wyborów na podstawie reakcji mózgu na określone bodźce. Aby je wywołać, należy stosować potwierdzone badaniami, określone zasady projektowe.

Wykorzystywanie takich badań i neuroobrazowania w badaniach konsumenckich jest coraz częstsze, choć niekwestionowanym liderem metod pomiaru konsumenckich zachowań pozostają kwestionariusze. Jednak takie metody jak funkcjonalny rezonans magnetyczny mózgu pozwalają przewidywać decyzje konsumenckie z dużo wyższą dokładnością. Umożliwiają też skupienie się na specyficznych cechach badanych produktów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się