Netflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawykuNetflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawykuNetflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawykuNetflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawyku
Marki muszą szukać sposobów zarządzania nadmiarem (fot. Pixabay)

Netflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawyku

Netflix, Instagram, Apple: kolorowa pętla nawyku
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Użytkownicy Netflixa, gdy czują się przytłoczeni liczbą filmów i seriali do wyboru, nierzadko przełączają się na tradycyjną telewizję. Tacy konsumenci stanowią jednak mniejszość. Marki w internecie doskonale potrafią wykorzystywać wskazówki aktywujące tzw. pętlę nawyku. Na przykład kolory.

Przed laty milcząco założono, że im większy wybór, tym lepiej dla konsumenta. Bo większy wybór oznacza większą wolność. Dopiero później okazało się, że jest wręcz przeciwnie. Konsumenci, którzy mają do wyboru zbyt wiele alternatyw – modeli produktów, fasonów, opcji – są paradoksalnie tej wolności pozbawiani. Podejmowanie decyzji staje się dla nich coraz trudniejsze.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się