Nazwa jest składnikiem współczesnego leku, równie ważnym jak zawarta w nim substancja aktywna, przyciągające wzrok opakowanie czy dobry lekarz zachęcający pacjenta do wypróbowania określonego specyfiku. Jako część optymalnego komunikatu promocyjnego nazwa powinna spełniać oczekiwania pacjentów oraz lekarzy. Oczekiwania te (np. skuteczność i bezpieczeństwo, dobra tolerancja przez organizm i innowacyjny mechanizm działania) mogą być niekiedy rozbieżne. Ta swoista asymetria ról w układzie lekarz–pacjent versus firma farmaceutyczna znajduje swoje odbicie w złożoności problemów związanych z generowaniem i rejestracją nazw dla specyfików leczniczych. Zdaniem wielu fachowców lek jest jednym z najtrudniejszych do nazwania produktów.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.