Nazwy, które lecząNazwy, które lecząNazwy, które lecząNazwy, które leczą
Jak to się będzie nazywać? (fot. Pixabay)

Nazwy, które leczą

Nazwy, które leczą
Paweł Kanturski

Paweł Kanturski

-

Paweł Kanturski

Paweł Kanturski

Nazwa jest składnikiem współczesnego leku, równie ważnym jak zawarta w nim substancja aktywna, przyciągające wzrok opakowanie czy dobry lekarz zachęcający pacjenta do wypróbowania określonego specyfiku. Jako część optymalnego komunikatu promocyjnego nazwa powinna spełniać oczekiwania pacjentów oraz lekarzy. Oczekiwania te (np. skuteczność i bezpieczeństwo, dobra tolerancja przez organizm i innowacyjny mechanizm działania) mogą być niekiedy rozbieżne. Ta swoista asymetria ról w układzie lekarz–pacjent versus firma farmaceutyczna znajduje swoje odbicie w złożoności problemów związanych z generowaniem i rejestracją nazw dla specyfików leczniczych. Zdaniem wielu fachowców lek jest jednym z najtrudniejszych do nazwania produktów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja