Nawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie markiNawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie markiNawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie markiNawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie marki
Codzienny nawyk ma potężną moc (fot. shaiith/Fotolia)

Nawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie marki

Nawyki są ważniejsze niż pozycjonowanie marki
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Pozycjonowanie marki nie buduje lojalności konsumentów i jest przeceniane przez specjalistów od marketingu. Takie poglądy głosi na łamach „Guardiana” Art Markman, profesor z Uniwersytetu w Teksasie. Specjalista w dziedzinie psychologii i marketingu wyraża jednocześnie pogląd, że ważniejsze są nawyki konsumentów.

W artykule „It’s not the marketing message that counts” profesor zauważa, że managerowie przeceniają badania marketingowe lub mylnie interpretują ich wyniki.

Uczestnicy badań, odpowiadając na pytania, opierają się na wiedzy najłatwiej dostępnej w ich umysłach, a więc takiej, z której istnienia zdają sobie sprawę. Mówią, że kupują produkt, bo na przykład spodobała im się reklama albo przyciągnęła ich dobra cena.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się