Pozycjonowanie marki nie buduje lojalności konsumentów i jest przeceniane przez specjalistów od marketingu. Takie poglądy głosi na łamach „Guardiana” Art Markman, profesor z Uniwersytetu w Teksasie. Specjalista w dziedzinie psychologii i marketingu wyraża jednocześnie pogląd, że ważniejsze są nawyki konsumentów.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
W artykule „It’s not the marketing message that counts” profesor zauważa, że managerowie przeceniają badania marketingowe lub mylnie interpretują ich wyniki.
Uczestnicy badań, odpowiadając na pytania, opierają się na wiedzy najłatwiej dostępnej w ich umysłach, a więc takiej, z której istnienia zdają sobie sprawę. Mówią, że kupują produkt, bo na przykład spodobała im się reklama albo przyciągnęła ich dobra cena.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.