Firmy robią wiele, aby wyróżnić markę na rynku. Jedną z metod jest stworzenie jej odpowiedniej nazwy. Istnieje dziedzina wiedzy marketingowej, która usiłuje zagospodarować tę część budowania strategii marketingowej. Jest nią naming – fascynująca działalność z pogranicza poezji i psychologii.Jobsowi spodobała się nazwa „Apple”, ponieważ uważał jabłko za idealny owoc: ma ono dużą wartość odżywczą, jest ładnie opakowane i nie psuje się zbyt łatwo. Chciał, aby jego firma również była idealna i posiadała podobne cechy. A poza tym nikt nie wpadł na nic lepszego. Czucie i wiara z mędrca szkiełkiem i okiem chyba najbardziej stopiły się w praktyce marketingowej zwanej namingiem.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.