NamingNamingNamingNaming

Naming

Naming
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Firmy robią wiele, aby wyróżnić markę na rynku. Jedną z metod jest stworzenie jej odpowiedniej nazwy. Istnieje dziedzina wiedzy marketingowej, która usiłuje zagospodarować tę część budowania strategii marketingowej. Jest nią naming – fascynująca działalność z pogranicza poezji i psychologii.

Jobsowi spodobała się nazwa „Apple”, ponieważ uważał jabłko za idealny owoc: ma ono dużą wartość odżywczą, jest ładnie opakowane i nie psuje się zbyt łatwo. Chciał, aby jego firma również była idealna i posiadała podobne cechy. A poza tym nikt nie wpadł na nic lepszego. Czucie i wiara z mędrca szkiełkiem i okiem chyba najbardziej stopiły się w praktyce marketingowej zwanej namingiem.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja