Już w latach 70. XX w. Marshall McLuhan i guru marketingu Alvin Toffler zwracali uwagę na kiełkujący fenomen konsumenta aktywnego – mającego wiedzę o produktach oraz chęć wpływania na ich jakość. Rozwój Internetu tylko ułatwił wszystkim zainteresowanym aktywną grę z marketingowym szumem. Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zmienił sposób, w jaki przekazujemy sobie informacje o produktach i usługach. Internet jest doskonałym sprzymierzeńcem prosumentów. Dla aż 57% z nich jest on najważniejszym źródłem informacji. Tu znajdują narzędzia ułatwiające im dzielenie się informacjami w sposób szybki i wygodny. To właśnie dzięki rozwojowi Sieci mogą docierać do mas.
Konsument był biernym widzem rynkowej rzeczywistości i zadowalał się jednostronnym przekazem informacji.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.