Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...

Na początku była tradycyjna obsługa…

Na początku była tradycyjna obsługa...
Joanna Sobczyk

Joanna Sobczyk

-

Joanna Sobczyk

Joanna Sobczyk

Samoobsługa obniża koszty funkcjonowania firm, szczególnie placowek handlowych. Jednocześnie stymuluje rozwój technik umożliwiających swobodny i dobrowolny udział klientów w procesie sprzedaży. Nie ma już sprzedawcy-doradcy, niedługo zniknie funkcja kasjera - ich funkcje przejmują gadżety elektroniczne.

Może przypadek (na przykład reakcje ludzi zniecierpliwionych staniem w kolejkach), a może zamierzony eksperyment sprawił, że w 1912 roku na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, w Kalifornii powstały pierwsze w historii handlu dwa sklepy, w których zainicjowano nieznaną wówczas formę obsługi klienta – samoobsługę. Później następował już tylko jej rozwój, widoczny zwłaszcza w stosunku do tradycyjnego handlu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja