Na początku była tradycyjna obsługa... - Marketing przy Kawie
Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...Na początku była tradycyjna obsługa...

Na początku była tradycyjna obsługa…

Na początku była tradycyjna obsługa...
Joanna Sobczyk

Joanna Sobczyk

-

Joanna Sobczyk

Joanna Sobczyk

Samoobsługa obniża koszty funkcjonowania firm, szczególnie placowek handlowych. Jednocześnie stymuluje rozwój technik umożliwiających swobodny i dobrowolny udział klientów w procesie sprzedaży. Nie ma już sprzedawcy-doradcy, niedługo zniknie funkcja kasjera - ich funkcje przejmują gadżety elektroniczne.

Może przypadek (na przykład reakcje ludzi zniecierpliwionych staniem w kolejkach), a może zamierzony eksperyment sprawił, że w 1912 roku na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, w Kalifornii powstały pierwsze w historii handlu dwa sklepy, w których zainicjowano nieznaną wówczas formę obsługi klienta – samoobsługę. Później następował już tylko jej rozwój, widoczny zwłaszcza w stosunku do tradycyjnego handlu.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to