Samoobsługa obniża koszty funkcjonowania firm, szczególnie placowek handlowych. Jednocześnie stymuluje rozwój technik umożliwiających swobodny i dobrowolny udział klientów w procesie sprzedaży. Nie ma już sprzedawcy-doradcy, niedługo zniknie funkcja kasjera - ich funkcje przejmują gadżety elektroniczne.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Może przypadek (na przykład reakcje ludzi zniecierpliwionych staniem w kolejkach), a może zamierzony eksperyment sprawił, że w 1912 roku na zachodnim wybrzeżu Stanów Zjednoczonych, w Kalifornii powstały pierwsze w historii handlu dwa sklepy, w których zainicjowano nieznaną wówczas formę obsługi klienta – samoobsługę. Później następował już tylko jej rozwój, widoczny zwłaszcza w stosunku do tradycyjnego handlu.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.