Dostęp do pozostałej części artykułu tylko dla osób pełnoletnich
Czy masz ukończone 18 lat?
Murale w letniej odsłonie kampanii
Wsparcie dla sztuki przez 1664 Blanc najświeższy wyraz znalazło w tegorocznej letniej kampanii. Marka odkryła w niej, czym jest nieoczywiste… to białe piwo z nutą cytrusów. Jego wizerunek pojawił się na wyjątkowych muralach. Mieszkańcy Warszawy i Wrocławia mogą podziwiać je w swoich miastach. Murale przyciągają uwagę dzięki dopracowanej w każdym detalu gigantycznej niebieskiej butelce oraz geometrycznym kształtom.
W centrum Warszawy, u wylotu ul. Mokotowskiej przy pl. Trzech Krzyży, pojawił się mural, który rozświetla miasto na niebiesko zarówno za dnia, jak i nocą. Po zmroku nabiera zupełnie nowego charakteru dzięki specjalnym efektom świetlnym.
Wrocław natomiast może pochwalić się muralem zaprojektowanym przez uznanego artystę Dawida Ryskiego, znanego również jako Talkseek lub Risky. Ten urodzony w 1982 roku ilustrator, grafik i muzyk projektuje plakaty, murale, okładki płyt, grafiki dla firm odzieżowych. Jest również ilustratorem współpracującym z takimi tytułami prasowymi, jak „The Wall Street Journal”, „The Washington Post”, „Przekrój” czy „Newsweek”. Warto wspomnieć, że jest również perkusistą w punkowym zespole The Black Tapes.
Nietuzinkowe dotarcie do swojej grupy docelowej
Street art, a w szczególności murale, to forma sztuki docierająca do młodych (i nie tylko) mieszkańców miast. Wzbogaca przestrzeń miejską, stwarza okazję do kontaktu z dziełami artystów w miejscach nieoczywistych. Nic więc dziwnego, że tym rodzajem sztuki posługuje się również wiele marek, które chcą dotrzeć do specyficznej, wielkomiejskiej widowni.
Sens muralu w komunikacji marki wychodzi poza samą prezentację obrazu. Mural to wyjątkowy sposób na zaistnienie marki w przestrzeni miejskiej. Buduje on relacje z odbiorcami przez kontekst – nie tylko miejsca, ale i dodatkowych działań komunikacyjnych wokół niego. Zaproszenie do współpracy znanego artysty pozwala na nawiązanie komunikacji z odbiorcami wrażliwymi na sztukę uliczną.
Piwo 1664 Blanc postawiło także na coś więcej – murale nie wypełniają jedynie ściany, ale zostały wzbogacone o efekty świetlne dobrze widoczne po zmroku. Ich twórcy dodali więc elementy dodatkowo przyciągające uwagę oraz zwiększające czas ekspozycji na pory, w których ich widownia może odebrać komunikat w sprzyjającym marce kontekście.
Warszawska instalacja będzie zdobiła miasta do końca września. We Wrocławiu można oglądać mural do końca sierpnia. To doskonała okazja, aby zobaczyć na żywo te unikalne dzieła sztuki miejskiej.
Za realizację kampanii dla 1664 Blanc jest odpowiedzialna agencja Street Media we współpracy z AllCity Studio. Materiał wideo przygotowało Mediovo.
- 3