Mózg nauczył się emotikonów – reklama takżeMózg nauczył się emotikonów – reklama takżeMózg nauczył się emotikonów – reklama takżeMózg nauczył się emotikonów – reklama także
Zastępca mowy ciała w kontaktach online (fot. ra2 studio/Fotolia)

Mózg nauczył się emotikonów – reklama także

Mózg nauczył się emotikonów – reklama także
redakcja

redakcja

-

Emotikony zmieniły sposób funkcjonowania naszego mózgu – wywnioskowali badacze z Flinders University w Australii. Znaki te od lat wykorzystywane są w kampaniach reklamowych i społecznych.

Dotychczas wiadomo było, że kiedy patrzymy na prawdziwą twarz, potrafimy rozpoznać usta, określić ich stosunek względem nosa czy oczu. To wynik aktywności specyficznych partii mózgu.

Australijscy badacze: Owen Churches, Mike Nicholls, Myra Thiessen, Mark Kohler i Hannah Keage postanowili więc sprawdzić, czy te same obszary uruchamiają się, gdy patrzymy na emotikony, które przypominają w końcu ludzkie twarze.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja