Możesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideoMożesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideoMożesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideoMożesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideo
Trwa wyścig o zyski z relacji twórców online ze społecznościami (fot. Pixabay)

Możesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideo

Możesz wybrać tyle rolek, ile chcesz. Giganci social media oferują influencerom nowe sposoby zarabiania na krótkich formach wideo
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Od lata 2021 roku trwa licytacja gigantów technologicznych na zachęty dla internetowych twórców krótkich form wideo. Instagram, TikTok, YouTube, Snapchat na wyścigi uruchamiają kolejne programy, bo wiedzą, że pośredników łasych na zyski z małych społeczności jest coraz więcej.

W lecie Mark Zuckerberg ogłosił, że przeznaczy 1 mld dol. na honoraria dla twórców treści na Instagrama i Facebooka. Pisał o Facebooku, ale chodziło przede wszystkim o Instagram Reels, czyli możliwość tworzenia i publikowania krótkich, kreatywnych form wideo na wzór TikToka.

Google nie został w tyle. W sierpniu YouTube rozpoczął program YouTube Shorts Fund dla twórców krótkich filmów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się