Mierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyceMierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyceMierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyceMierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyce
Czy frustracja już wygrała z chęcią zakupu? (fot. Pixabay)

Mierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyce

Mierzenie frustracji użytkowników, czyli experience metrics w praktyce
Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

-

head of marketing, CUX.io

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

head of marketing
CUX.io

Od lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych. W pracy najbardziej skupia się na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych i budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.

88% użytkowników twierdzi, że nie wróciłoby do e-sklepu czy produktu po złym doświadczeniu (user experience). To bardzo zła wiadomość dla naszej konwersji. Jak więc zabezpieczyć się przed irytowaniem odbiorców? Wyłapując i mierząc ich frustrację!

Choć „mierzenie emocji” brzmi jak absurd, istnieje kilka wskaźników negatywnych doświadczeń zachodzących podczas wizyt na stronach internetowych czy w aplikacjach. Najczęściej są one skutkami błędów lub wad projektowych. Co w takich sytuacjach robią użytkownicy? Dają upust swojej frustracji w jednej z czterech mierzalnych w analityce form experience metrics:

powiększanie treści,
rage clicks i rage key presses,
chaotyczne ruchy myszą,
odświeżanie treści.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się