Opublikowany ostatnio spot Gillette „We Believe: The Best Men Can Be” budzi wiele kontrowersji. Wpisuje się jednak w pragnienie marek, by uczestniczyć w debacie społecznej, wspierać zmiany i dobrostan ludzkości. Czy to dobry kierunek brandingu i rozwijania komunikacji marketingowej?Są reklamy, których skuteczność uzależniona jest od tego, czy odbiorca weźmie je pod rozwagę. Znaczy to, że są tak skonstruowane, by docierać do odbiorcy ścieżką centralną. Wymusza to ich przemyślenie, dopasowanie do aktualnego stanu wiedzy, przekonań, postaw i wartości. Zmusza do wysiłku poznawczego.
Kiedyś w podręcznikach marketingu zazwyczaj wskazywano, że takie reklamy winny przedstawiać argumenty racjonalne.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.