Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?
Warto stawać pod tym sztandarem? (fot. Pixabay)

Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?

Czy markom w Polsce opłaca się podejmować temat LGBT?

Mateusz Lubczański

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Mateusz Lubczański

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, na co dzień pisze o wszystkim, co związane z motoryzacją. Zafascynowany nowoczesnymi technologiami, fotografią oraz rynkiem gier komputerowych. W wolnym czasie (którego ma coraz mniej) przechodzi kolejne gry RPG lub nadgania serialowe zaległości.

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

redaktor, Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Dyskusja o LGBT w kontekście polskich marek nabrała w tym roku wyjątkowej temperatury za sprawą Pride Month i zwolnionego pracownika Ikei. Czy na naszym rynku markom opłaca się wykorzystywanie tego tematu w komunikacji? Warto to przeanalizować. O komentarz poprosiliśmy ekspertów krajowej branży marketingowej.

Ikea starała się uczestniczyć w miesiącu dumy LGBT. Polegało to m.in. na rozdawaniu tęczowych toreb czy używaniu w komunikacji określenia partner zamiast mąż czy żona.

Jeden z pracowników firmy na wewnętrznym forum zacytował Biblię. Stwierdził też, że „promowanie homoseksualizmu i innych dewiacji to sianie zgorszenia”. Został zwolniony. Firma twierdzi, że takie poglądy nie są zgodne z jej wartościami.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja