Marketing podstępnyMarketing podstępnyMarketing podstępnyMarketing podstępny

Marketing podstępny

Marketing podstępny
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

Wbrew pozorom nie chodzi tu o charakter samego marketingu, lecz o przewrotną technikę podkradania skojarzeń w umysłach konsumentów. Jeśli z jakimś wydarzeniem powiązany jest określony sponsor, zawsze można próbować wysadzić go z tej roli, podszywając się pod niego, a za splendor wcale nie płacąc.

Niedawno pisaliśmy o przypadku podszycia się pod oficjalnego sponsora. Pepsi umieszczała swoje spoty reklamowe w sąsiedztwie transmisji z meczów Euro 2004. W ten sposób dla wielu widzów niejako przejęła rolę sponsora, którym była przecież Coca-Cola.

Taka technika to ambush marketing (ang. ambush – zasadzka, pułapka, podstęp). Polega na wykorzystywaniu okazji w postaci masowych, popularnych imprez, relacjonowanych przez media, do promocji własnych produktów.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się