Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning” - Marketing przy Kawie
Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”

Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”

Maksymalizacja korzyści z „Budget Cleaning”
Dariusz Deszczka

Dariusz Deszczka

-

Dariusz Deszczka

Dariusz Deszczka

Koniec roku to dla wielu firm czas weryfikacji zrealizowanych celów sprzedażowych i poniesionych kosztów. Czasami okazuje się, że w budżecie pozostały jeszcze niewykorzystane środki, które wraz z nadejściem stycznia przepadną, jeśli nie zostaną spożytkowane. Warto wtedy pomyśleć o wsparciu sprzedaży poprzez inwestycję w efektywne rozwiązania.
(Artykuł promocyjny)

Nawet jeśli tegoroczne wyniki są zadowalające, zastosowanie takich narzędzi przyniesie korzyści nie tylko teraz, ale także w kolejnych miesiącach. A czy nie miło zacząć rok ze spokojną głową dzięki perspektywie wyższych wyników sprzedażowych osiąganych już od początku stycznia?

Menedżerowie marketingu, dysponując ograniczonym budżetem na wsparcie sprzedaży, stoją przed dylematem, na co go wydać, aby zmaksymalizować efekty. Czy warto inwestować w działania wizerunkowe, które najczęściej trudno bezpośrednio przełożyć na wyniki sprzedaży? A może lepiej posiadany budżet wykorzystać na aktywności BTL, które znacznie łatwiej przekuć na zysk?

Odpowiedź nasuwa się sama. Pod koniec roku, kiedy czas goni, lepszym rozwiązaniem okazują się efektywne działania BTL, takie jak doraźne akcje oparte na sprawdzonych narzędziach motywacyjnych. Należą do nich kupony i karty przedpłacone. Ich wykorzystanie jako nagród oznacza oszczędność czasu oraz środków, a wyniki są widoczne w stosunkowo krótkim okresie.

Sodexo radzi

Aby pomóc wszystkim porządkującym budżet, Sodexo Benefits and Rewards Services od sześciu lat pod koniec roku uruchamia akcję „Budget Cleaning”. Jej celem jest doradzenie marketerom, jak wykorzystać niespożytkowane środki chociażby na zakup rozwiązań motywacyjnych lub przeprowadzenie nieskomplikowanej akcji wsparcia sprzedaży. Ponadto eksperci podpowiadają, jakie nagrody wybrać, aby obie strony akcji – organizator i uczestnik – były zadowolone.

Wilk syty i owca cała

Zazwyczaj nagrody pochłaniają dużą część budżetu przeznaczonego na realizację projektu. Co więcej, zgodnie z nowelizacją Ustawy o podatku od towarów i usług z kwietnia 2011 r., która zmieniła art. 7 ust. 2, wszystkie nagrody rzeczowe wydawane uczestnikom akcji marketingowych zostały opodatkowane podatkiem VAT w wysokości 23%.

Dlatego też, zwłaszcza przy ograniczonych środkach, warto dobrze przemyśleć, jakie upominki wybieramy. W takiej sytuacji doskonałą propozycją są kupony i karty przedpłacone bez możliwości wypłaty z bankomatów. Jako że są one uznawane za znaki legitymacyjne, nie podlegają opodatkowaniu, gdyż nie stanowią towaru w rozumieniu art. 2 pkt. 6 ustawy o VAT.

Ich wykorzystanie w akcjach marketingowych i programach wsparcia sprzedaży pozwala zatem na realną oszczędność na poziomie 23%, co zwiększa siłę nabywczą i daje możliwość zakupu większej liczby nagród w ramach dostępnego budżetu.

Kupony premiowe i karty przedpłacone są wykorzystywane od wielu lat przez firmy z różnych branż. Uczestnicy akcji wsparcia sprzedaży doceniają je za swobodę wyboru finalnej nagrody, uniwersalność i rozbudowaną sieć akceptantów. Dla organizatorów ich zalety to prostota procesu realizacji zamówienia, łatwość przechowywania czy ułatwiona logistyka.

Pomimo chłodu za oknem atmosfera w firmach jest gorąca. Wszyscy chcą zakończyć rok z jak najlepszymi wynikami, dlatego jeśli tylko mają możliwości, inwestują w dodatkową akcję wsparcia sprzedaży.

Pierwsze efekty są widoczne w krótkim okresie, ale korzyści z zastosowania efektywnych narzędzi będzie można jeszcze czerpać w kolejnych miesiącach. Tym bardziej że kupony czy karty kupione pod koniec roku budżetowego można wykorzystać bardzo elastycznie – w najodpowiedniejszym dla firmy momencie i w ramach niemal każdego rodzaju akcji wsparcia sprzedaży.

Dariusz Deszczka – category manager segmentu Lojalność i Motywacja w Biznesie w firmie Sodexo Benefits and Rewards Services

(Artykuł promocyjny)