Majsterkowanie dla każdegoMajsterkowanie dla każdegoMajsterkowanie dla każdegoMajsterkowanie dla każdego

Majsterkowanie dla każdego

Majsterkowanie dla każdego
Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Tomasz Gregorczyk

Tomasz Gregorczyk

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Ma na koncie wywiady z Jackiem Troutem, Philipem Kotlerem, Alem Riesem, Chickiem Coreą, Waynem Shorterem, Ornettem Colemanem i Sonnym Rollinsem. Dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia. Stały felietonista miesięcznika „Muzyka w Mieście”, redaktor kwartalnika kulturalnego „Fragile”. Publikował m.in. w magazynie „Glissando”, „Ruchu Muzycznym”, „Jazz Forum”. Dla Marketingu przy Kawie pisze od 2006 roku.

Na pewnej stronie internetowej znajdujemy ciekawy obrazek lub tekst. Chcemy powiesić go na ścianie, ściągamy więc odpowiedni plik, drukujemy i cieszymy się kopią – identyczną z oryginałem. A gdyby tak samo można było zrobić z przedmiotami trójwymiarowymi? Dzięki drukarkom 3D to już nie science fiction, tylko rzeczywistość.

Nazywają je fabberami lub też drukarkami 3D. Są urządzeniami, które tworzą fizycznie istniejące przedmioty, korzystając z ich cyfrowego modelu oraz pewnego zasobu niezbędnych surowców. Nie pozostawiają żadnych odpadów, bo zużywają dokładnie tyle materiału, ile potrzeba do zrobienia danego przedmiotu. Wykorzystują tak zwane kształtowanie przyrostowe – technologię polegającą nie na termicznym formowaniu lub usuwaniu nadmiaru tworzywa, jak jest zazwyczaj, lecz na stopniowym nanoszeniu materiału, przyjmującego od razu interesującą nas formę.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja