Reklama porównawcza, której istotą jest zestawianie przez firmę własnego produktu z produktem konkurencji i ocenianie go jako lepszego, miała w Polsce ostatnio kilka śmielszych zastosowań, ale nadal nie korzysta się z niej w zbyt brawurowym stylu.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Nic dziwnego – przez kilkadziesiąt lat była zakazana w Europie jako działanie nieuczciwe i szkodzące samym przedsiębiorcom. Dlatego częściej możemy spotkać pośrednią reklamę porównawczą, która nie wymienia nazwy konkurencyjnej firmy, a jedynie sugeruje powiązanie z nią.
Doskonałym tego przykładem są nowe spoty Avivy Commercial Union, będące dowcipną ripostą na ostatnią kampanię reklamową PZU.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.