Stereotypowy wizerunek kobiet już nie sprzedaje się dobrze. Do takich wniosków doszedł niedawno Unilever. Podczas Cannes Lions 2016 Keith Weed, globalny szef marketingu w koncernie, zapowiedział odejście w reklamach od szablonowych damskich i męskich portretów.
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Weed przedstawił we Francji wyniki badania Unilevera, w ramach którego w ciągu dwóch lat analizowano reklamy z różnych krajów. Okazało się, że w opinii odbiorczyń ponad połowa kampanii wykorzystuje stereotypowy wizerunek kobiet, a zaledwie 2% przedstawia je jako inteligentne.
Jednak to, co do tej pory całkiem nieźle pomagało sprzedawać, obecnie staje się coraz mniej skuteczne.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.