Kontekst w budowaniu zaufania do marki - Marketing przy Kawie
Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?
„Neurons that fire together, wire together” – D. Hebb (fot. geralt/Pixabay)

Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?

Kontekst w budowaniu zaufania do marki. Element dodatkowy czy kluczowy?

Gabriela Lupa

-

head of NeuroMarketing Division & Neuroinsight Lab, SeeWidely

Gabriela Lupa

head of NeuroMarketing Division & Neuroinsight Lab, SeeWidely

Beata Komosa-Trzaska

-

client solutions manager, Hybrid

Beata Komosa-Trzaska

client solutions manager, Hybrid

Budowanie percepcji marki odbywa się na wielu poziomach strategii marketingowej. Niebagatelną rolę odgrywają w tym konteksty, czyli otoczenie, w jakim pojawia się marka, zwłaszcza gdy zależy jej na prestiżu i budowaniu „brand relevance”. Jak z dzisiejszej perspektywy należałoby spojrzeć na zagadnienie kontekstu?

Badania neuromarketingowe dowodzą, że marka w umyśle klienta nie jest reprezentowana w taki sam sposób, jak zwykły przedmiot, np. „krzesło”. Na percepcję marki składa się złożona sieć połączeń neuronalnych zbudowanych ze skojarzeń, kontekstów, doświadczeń. To sprawia, że – często nawet wbrew własnym preferencjom – klienci mogą wybierać produkt czy usługę, która jest łatwiej dostępna w ich pamięci.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja