Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?
Dobierz stosowny ton, ale nie zaprzestawaj komunikacji (fot. Pixabay)

Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?

Komunikacja marek podczas pandemii. Bliżej ci do pechowca czy do pozytywnego bohatera w czasach Covid-19?
Anna Gruchała-Woźnicka

Anna Gruchała-Woźnicka

-

ekspert strategiczny, Nekk

Anna Gruchała-Woźnicka

Anna Gruchała-Woźnicka

ekspert strategiczny
Nekk

Od 16 lat związana z szeroko pojętym marketingiem, a od 11 skupia się na pharmamarketingu w agencji z Grupy Neuca. Planuje, doradza i projektuje rozwiązania komunikacyjne dla marek z rynku zdrowia. Współtworzyła kampanie i projekty dla brandów takich jak Sandoz, Świat Zdrowia, Apteo, Novo Nordisk, Novascon, Apotex, Polfarmex, Angelini czy Herbapol Poznań. Uważa, że kluczem do sukcesu komunikacji jest odkrycie prawdziwego (!) insightu odbiorcy.

Jak chcielibyśmy i jak powinniśmy komunikować się z odbiorcami w czasach koronawirusa? Wiele marek ma problem z odpowiedzią na to pytanie. Dlatego spora ich grupa po prostu nie komunikuje się wcale – przeczekuje, na razie wycofując się całkowicie z mediów w obawie przed nieprzewidywalnymi konsekwencjami.

Na rynku reklamy zadziałała też silna samoregulacja, np. Google uniemożliwia działania promocyjne oparte na newralgicznych obecnie słowach kluczowych. W związku z tym w najważniejszych serwisach informacyjnych raportujących na temat koronawirusa nie pojawiają się promowane treści.

Cisza nie jest jednak naturalnym stanem w komunikacji marketingowej. Dlatego kolejne marki nabierają odwagi i zabierają głos w tych bezprecedensowych warunkach.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się