Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?
Danych mamy mnóstwo. Bez kompetencji analitycznych nic nam po nich (fot. Pixabay)

Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?

Kompetencje analityczne: czym są i dlaczego twój biznes ich potrzebuje?
Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

-

head of marketing, CUX.io

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

head of marketing
CUX.io

Od lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych. W pracy najbardziej skupia się na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych i budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.

Zbieranie i analizowanie informacji, rozwiązywanie problemów, dostrzeganie wzorców i trendów, podejmowanie decyzji na podstawie zebranych informacji, umiejętna praca z danymi. To wszystko składa się na – tak pożądane przez rynek i pracodawców – kompetencje analityczne. Czym one są i w jaki sposób pomagają kształtować biznes?

Najprościej kompetencje analityczne określić można mianem rozumienia zbieranych informacji i umiejętności ich przeanalizowania. Ta analiza jest następnie wykorzystywana do rozwiązywania problemów, podejmowania decyzji biznesowych lub przedstawiania rekomendacji współpracownikom, klientom czy szefom.
Umiejętności analityczne można podzielić na 5 kategorii, które obejmują:

krytyczne myślenie,
komunikację,
kreatywność,
research,
analizę danych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się