Kolory domknięte - Marketing przy Kawie
Kolory domknięteKolory domknięteKolory domknięteKolory domknięte

Kolory domknięte

Kolory domknięte
Magdalena Michalak

Magdalena Michalak

-

Magdalena Michalak

Magdalena Michalak

Brazylijska sieć drukarni VS Digital rozpoczęła pod koniec ubiegłego roku kampanię wizerunkową odnoszącą się do pomników popkultury – „Mechanicznej pomarańczy” Kubricka według powieści Burgessa, albumu Beatlesow „Yellow Submarine” i zespołu Red Hot Chili Peppers. 

Wybrano prawdziwe ikony tej odmiany kultury, znane każdemu odbiorcy, tak aby był on w stanie za każdym razem dopowiedzieć sobie część hasła na podstawie reklamowego tła. 

Pomysł dobry, aczkolwiek nienowy, gdyż metoda zadań niedokończonych znana jest reklamie od lat. Jako przykład można podać choćby kampanię Saatchi & Saatchi dla Hudson Reprographics – 3 lata wcześniej wybrano w niej podobną strategię i, co ciekawe, podobne skojarzenia:

Zarówno w projektach dla VS Digital, jak i dla Hudson Repro wykorzystany został odkryty w 1927 roku efekt Zeigarnik, polegający na tym, że coś niekompletnego i niedokończonego wywołuje w nas poczucie dyskomfortu i stresu, który ustępuje dopiero wówczas, gdy uzupełnimy brakujący element lub sfinalizujemy zaczęte przedsięwzięcie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja