Nieco ponad 20 lat temu po raz pierwszy w Polsce przeprowadzono rozmowę z firmy o charakterze call center. Tego rodzaju usługi telefoniczne przeszły długą drogę, ale na tym polu wciąż dużo jest do zrobienia. Tymczasem zdarza się, że zirytowani odbiorcy próbują wziąć odwet na telesprzedawcach. I potrafią wspomóc się przy tym techniką.Boom na rozwój call center nastąpił w latach 2004–2008. Wówczas został powstrzymany przez szalejący kryzys w sektorze bankowym. Nic dziwnego – to właśnie banki najchętniej korzystały z tego typu komunikacji z klientem. Gwałtowny wzrost nastąpił również później, w 2010 roku, gdy gospodarka złapała oddech. Najlepsi telemarketerzy przynosili firmie 90 zł zysku w ciągu godziny, a jedna grupa składająca się z trzech call center i centrum informatycznego miała ponad 80 mln zł rocznych obrotów oraz 12 mln zł zysku.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.
Podobał Ci się artykuł?
Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.