Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?
Można przepytać ich on-line i off-line (fot. CandyBox Images/Fotolia)

Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?

Kiedy fokus, a kiedy społeczność on-line? I czy faktycznie zawsze trzeba wybierać?
J. Komór, A. Wiszniewska, A. Hofman

J. Komór, A. Wiszniewska, A. Hofman

-

J. Komór, A. Wiszniewska, A. Hofman

J. Komór, A. Wiszniewska, A. Hofman

Niektórzy już się zdecydowali, inni wyczekują, przyglądając się badaniom typu społeczność on-line. W naturalny sposób pojawiają się pytania: kiedy warto badać w ten sposób, a kiedy raczej nie? Co w danej sytuacji wybrać: stary, sprawdzony, tradycyjny fokus czy nowe, nieznane, ale obiecujące badanie na platformie internetowej?

Badania typu społeczność on-line nie są nowością, choć polski rynek podchodził do nich dotąd dość nieufnie. Podstawowe ich wyróżniki zostały przypomniane w artykule Badania według metodologii społeczność on-line. Śmielej w stronę rewolucji.

Niektóre założenia, jakie należy przyjąć przy tego rodzaju badaniach, np. upodmiotowienie badanych, niepokoją zleceniodawców.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja