Kategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-ColiKategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-ColiKategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-ColiKategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-Coli
Jeśli trzeba oddać swój los w czyjeś ręce, może lepiej, żeby tych rąk były miliony? (fot. Pixabay)

Kategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-Coli

Kategoria, marża, marka, czyli co zawdzięczamy Coca-Coli
AdvertisementAdvertisement
Michał Kociankowski

Michał Kociankowski

-

, Synergion

Michał Kociankowski

Michał Kociankowski

Synergion

Ekspert strategii marketingowej, badań rynku i komunikacji. Prowadził pierwszy w Polsce dział research consulting w firmie badawczej (Grupa IQS). Pracował także w ARC, Y&R, BAV Consulting. Od siedmiu lat prowadzi pracownię badań i rozwiązań strategicznych Synergion, od trzech lat także agencję komunikacyjną Simply By. W latach 2008–2012 oraz od 2014 członek zarządu PTBRiO. Członek Polskiego Klubu Brandingu. Wykładowca Szkoły Strategii Marki oraz Szkoły Marketingu Interaktywnego przy SAR.

Im więcej sukcesów odnoszą nasi rywale, tym mniej mamy wobec nich miłych uczuć. Czasem jednak niesłusznie. Niektóre ich sukcesy powinny wzbudzać… wdzięczność. I to wcale nie ze względu na rozwijanie cnót takich jak skromność czy pokora, ale z powodu trzeźwej kalkulacji.

Codzienna rutyna rynkowej rywalizacji – choćby ta rywalizacja toczyła się w bardzo innowacyjny sposób – każe nam w konkurencyjnych firmach widzieć przede wszystkim przeciwników. Ich kłopoty są szansą na nasz sukces, ich sukcesy są źródłem naszych kłopotów. Czy to słuszne podejście?

Z punktu widzenia strategii biznesowej i roli marki można dziś podzielić rynki na trzy typy:

rynki, na których dominują marki producenckie i jest silny lider,
rynki, na których marki producenckie rywalizują przede wszystkim ze sobą nawzajem,
rynki, na których marki producenckie są pod dużą presją private label.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się