Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?
Zastosowania analityki behawioralnej – od CX do content marketingu (fot. Pixabay)

Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?

Jakościowa analityka behawioralna: do czego jest potrzebna w marketingu?
Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

-

head of marketing, CUX.io

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

head of marketing
CUX.io

Od lat związana z branżą kreatywną. Prowadzi zajęcia ze studentami i szkolenia z efektywnej komunikacji w mediach społecznościowych. W pracy najbardziej skupia się na nieszablonowym podejściu do rozwiązywania problemów komunikacyjnych i budowaniu strategii kreatywnych. Mówi o sobie Creative MacGyver.

To, że marketing skupia się na rozpoznawaniu potrzeb klienta bądź ich kreowaniu, aby następnie te pragnienia zaspokoić (z zyskiem dla firmy), jest oczywiste. Nie dziwi również fakt, że dróg do marketingowego celu jest wiele. Ale jedynie kilka z nich ma niemal stuprocentową skuteczność. Jedną z nich jest analityka behawioralna.

Przez wiele lat targetowanie grup docelowych w marketingu opierało się przede wszystkim na danych demograficznych. Rozwój social mediów i innych płatnych kanałów pozyskiwania klientów wzbogacił tę pulę m.in. o:

• zainteresowania odbiorców;
• możliwości remarketingu oparte na ich zachowaniach.

Jednak dopiero rozwój analityki behawioralnej pozwolił na rzeczywiście istotny krok w kierunku poprawy efektywności działań promocyjnych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja