Jak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu markiJak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu markiJak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu markiJak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu marki
Za kawę nie zapłacisz, ale może kupisz coś innego... (fot. McDonald's Poland)

Jak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu marki

Jak wykorzystać cenę „za darmo” w budowaniu marki
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

McDonald’s rozdaje kawę za darmo, muzea w określonych dniach nie pobierają opłat, a sprzedawcy internetowi dają gratis dostawę towaru. Chętnie ponoszą koszty, bo zero nie jest ceną. To emocjonalny czerwony przycisk – źródło irracjonalnego podniecenia, użytecznego w marketingu.

W dwutygodniowej akcji „Poczęstuj się poranną kawą w McDonald’s” wybór darmowych kaw ograniczono co prawda do trzech wariantów, ale mógł je dostać każdy, bez potrzeby kupowania innego produktu. Nie określono także dziennych limitów.

Firma nie ujawniła liczby wydanych kaw, ale przypomnijmy, że po pierwszej edycji akcji z października 2013 roku poinformowała o „kilku tysiącach”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się