Jak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danychJak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danychJak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danychJak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danych

Jak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danych

Jak współpracować z administratorami e-mailingowych baz danych
Magdalena Rudek

Magdalena Rudek

-

Magdalena Rudek

Magdalena Rudek

Chcesz wykorzystać e-mail marketing jako kanał komunikacji z klientami, ale nie masz własnej bazy subskrybentów? Powinieneś zacząć ją gromadzić albo pomyśleć o współpracy z administratorem baz danych. Ale jak wybrać kompetentnego administratora? Zapytać go o kilka istotnych kwestii.

Zacznijmy od sprawy podstawowej i najważniejszej: nigdy nie kupuj baz danych. Sprzedający takie bazy jest ich prawnym administratorem i tylko on może przetwarzać dane (oczywiście pod warunkiem, że ma na to stosowne zgody wyrażone przez adresatów).

W momencie sprzedania zbioru danych nowy właściciel nie staje się administratorem bazy. Jest tak, ponieważ adresaci nie wyrazili mu zgód na:
przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych (Ustawa o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku); przesyłanie informacji handlowych i marketingowych drogą elektroniczną (Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 roku).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się