Marki luksusowe i ich wzrost – nowe badania - Marketing przy Kawie
Jak rosną marki luksusowe: nowe dane i badaniaJak rosną marki luksusowe: nowe dane i badaniaJak rosną marki luksusowe: nowe dane i badaniaJak rosną marki luksusowe: nowe dane i badania
Większa dostępność sprawia, że luksus jest mniej pożądany? Badania tego nie potwierdziły (fot. Andrea Piacquadio/Pexels)

Jak rosną marki luksusowe: nowe dane i badania

Jak rosną marki luksusowe: nowe dane i badania
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Marki luksusowe uważane są za święte krowy marketingu. Otoczone aurą niedostępności cenowej, mają rzekomo funkcjonować według innych praw komunikacji czy dystrybucji niż marki masowe. To, jak w rzeczywistości działają, pokazują najnowsze badania naukowe oraz raport „True-Luxury Global Consumer Insights”. Jakie są skutki dla konsumentów?

W czasie kryzysu, gdy ludzie oszczędzają, firmy obniżają ceny, żeby utrzymać sprzedaż. Tak samo postąpili ostatnio giganci luksusu, jak Prada, Burberry czy Yves Saint Laurent. Chcą przyciągnąć osoby z klasy średniej, czyli swoich głównych odbiorców.

Na początek trochę danych z raportu „True-Luxury Global Consumer Insights”. Przygotowany przez Boston Consulting Group i organizację włoskich producentów dóbr luksusowych Altagamma, segmentuje konsumentów luksusu z całego świata w piramidę, od szczytu do podstawy:

Beyond Money (szczyt piramidy).

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to