Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?
Odpowiedzialne projektowanie nazw to kawał wiedzy i długa praca (fot. Pixabay)

Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?

Jak powstają nazwy, które zapewniają rozpoznawalność, a nie przysparzają problemów?
Krzysztof Koczorowski

Krzysztof Koczorowski

-

właściciel, dyrektor kreatywny, Studio Brandingowe Karat-e

Krzysztof Koczorowski

Krzysztof Koczorowski

właściciel, dyrektor kreatywny
Studio Brandingowe Karat-e

Od kilkunastu lat zajmuje się projektowaniem marki. Ma na koncie ponad 150 nazw, które stworzył na potrzeby powstających firm, wprowadzanych na rynek produktów oraz usług. Opracował i wdrożył kilkadziesiąt strategii komunikacyjnych dla międzynarodowych korporacji oraz firm rodzinnych. W 2010 r. założył Studio Brandingowe Karat-e. Absolwent programu MBA oraz studiów podyplomowych o kierunku innowacyjne zarządzanie marką, projektowanie usług, psychologia w biznesie.

Skąd wziąć nazwę nowej firmy, usługi lub produktu? Rozpisać szybki konkurs? Urządzić burzę mózgów w kilku firmowych działach? Chyba jednak nie tak powstają nazwy, z którymi można ruszać na podbój rynku. O tym, jak przebiega rzetelnie prowadzony proces projektowania nazwy, pisze praktyk namingu, Krzysztof Koczorowski.

Nazywanie jest elementarną potrzebą psychiczną człowieka: wspomaga rozwój codziennego życia oraz – jakkolwiek patetycznie to zabrzmi – cywilizacji. Sama nazwa jest pojęciem wieloznacznym, umiejscowionym w logice, psychologii, filozofii i językoznawstwie. Zastanówmy się jednak, jak powstają nazwy, które można z pełną odpowiedzialnością wykorzystać w biznesie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się