Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera
Do wdrażania data driven marketingu trzeba podejść strategicznie (źr. Bluecloud Interactive)

Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera

Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera
Piotr Nogal

Piotr Nogal

-

CXO/CTO/CMO/CDO, Esperienza Creative Technology

Piotr Nogal

Piotr Nogal

CXO/CTO/CMO/CDO
Esperienza Creative Technology

W Bluecloud Interactive odpowiadał za procesy tworzenia strategii marek i komunikacji, ze szczególnym uwzględnieniem niestandardowych działań promocyjnych online, jak viral marketing, content marketing i social media. Doświadczenie zdobył we współpracy z brandami takimi jak Mattel, Orlen, Zelmer, IKEA, PWC, Coty, Pracuj.pl, Lindt, Grycan, Uncle Bens, Bourjois Paris, Max Factor czy Oriflame.

Praca oparta na big data prędzej czy później stanie się rzeczywistością każdego specjalisty marketingu. Z myślą o tym trzeba uporządkować wszystkie firmowe procesy, narzędzia, zasoby ludzkie i strategie biznesowo-marketingowe. Na co zwrócić uwagę? Oto kilka wskazówek.

Aby firma mogła rzeczywiście odnaleźć się w data driven marketingu, dobrze jest uwzględnić w procesie projektowania zmian sześć kluczowych obszarów. Są nimi:

dane,
technologia,
ludzie,
procesy,
szybkość działania,
niezbędne wsparcie.

Dane
Rozpoznanie danych wewnątrz organizacji jest pierwszym wyzwaniem. W sprostaniu mu pomaga dobór technologii oraz firmy wyspecjalizowanej w jej obsłudze i przetwarzaniu danych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja