Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketeraJak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera
Do wdrażania data driven marketingu trzeba podejść strategicznie (źr. Bluecloud Interactive)

Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera

Jak odnaleźć się w data driven marketingu? Krótki poradnik strategiczny dla marketera
Piotr Nogal

Piotr Nogal

-

strategy and innovation director, Bluecloud Interactive

Piotr Nogal

Piotr Nogal

strategy and innovation director
Bluecloud Interactive

W branży e-marketingowej pracuje od 2003 r. Doświadczenie zdobył we współpracy z brandami takimi jak Mattel, Orlen, Zelmer, IKEA, PWC, Coty, Pracuj.pl, Lindt, Grycan, Uncle Bens, Bourjois Paris, Max Factor czy Oriflame. W Bluecloud, agencji budującej online brand equity własną metodą 3E (exposure, engagement, empathy), odpowiada za procesy tworzenia strategii marek i komunikacji ze szczególnym uwzględnieniem niestandardowych działań promocyjnych online, jak viral marketing, content marketing i social media.

Praca oparta na big data prędzej czy później stanie się rzeczywistością każdego specjalisty marketingu. Z myślą o tym trzeba uporządkować wszystkie firmowe procesy, narzędzia, zasoby ludzkie i strategie biznesowo-marketingowe. Na co zwrócić uwagę? Oto kilka wskazówek.

Aby firma mogła rzeczywiście odnaleźć się w data driven marketingu, dobrze jest uwzględnić w procesie projektowania zmian sześć kluczowych obszarów. Są nimi:

dane,
technologia,
ludzie,
procesy,
szybkość działania,
niezbędne wsparcie.

Dane
Rozpoznanie danych wewnątrz organizacji jest pierwszym wyzwaniem. W sprostaniu mu pomaga dobór technologii oraz firmy wyspecjalizowanej w jej obsłudze i przetwarzaniu danych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się