Jak groźny jest zakurzony miś?Jak groźny jest zakurzony miś?Jak groźny jest zakurzony miś?Jak groźny jest zakurzony miś?

Jak groźny jest zakurzony miś?

Jak groźny jest zakurzony miś?
Michał Tomal

Michał Tomal

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Michał Tomal

Michał Tomal

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Są stałą dekoracją dziecięcego pokoju. Wyznają miłość, śpiewają, tulą do snu. Maskotki, bo o nich mowa, to wierni przyjaciele najmłodszych, a także niektórych dorosłych. Pluszak zwykle jest symbolem pozytywnych emocji, wspomnień, bezpieczeństwa. Ale w pewnej norweskiej kampanii społecznej jest on też śmiertelnym zagrożeniem.

Kampania przygotowana na potrzeby Norweskiego Stowarzyszenia Serca i Płuc (LHL) ruszyła w pierwszej połowie stycznia. Od razu wzbudziła niemałe zainteresowanie – za sprawą pomysłu realizatora, agencji reklamowej Kitchen z Oslo. Maskotki zostały bowiem wystylizowane na okrutnych dyktatorów: Adolfa Hitlera, Muammara Kaddafiego i Kim Dzong Ila.

„Pluszaki mogą być niebezpieczne” – brzmi hasło

W zamyśle twórców kreacja miała być dobitnym ostrzeżeniem przed kurzem, który zbiera się na pluszowych zabawkach i może być przyczyną rozwoju astmy oraz chorób płuc u domowników.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się