Jak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkodyJak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkodyJak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkodyJak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkody
Pod rządami algorytmów wielcy mają jeszcze większą przewagę nad małymi (fot. Pixabay)

Jak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkody

Jak algorytmy wzmacniają zjawisko podwójnej szkody
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Zjawisko podwójnej szkody spopularyzował kilka lat temu prof. Byron Sharp. Najnowsze dane brytyjskiej ekonomistki pokazują, że obecnie jest ono wzmacniane przez algorytmy globalnych firm technologicznych.

Telewizji przejście do masowego nadawania w kolorze zajęło około 30 lat. Markowi Zuckerbergowi przejście od założonej przez siebie strony FaceMash do Facebooka z 400 mln użytkowników zajęło 6 lat.

To przykład blitzscalingu. Termin ten wymyślili Chris Yeh i właściciel LinkedIna, Reid Hoffman. Oznacza szaleńczy rozwój firm internetowych na niewyobrażalną wcześniej skalę.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja