Zarzuty prezesa TVP Jacka Kurskiego wobec firmy badawczej Nielsen wywołały protesty branży marketingowej. Niejako na uboczu sporu prezes publicznie zapytał, dlaczego reklamodawcy kupują od telewizji dostęp do widzów z grupy 16–49 lat, do której on się nie zalicza, a jego mniej zarabiające dzieci – tak. Odpowiedź nie jest łatwa.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Zwiastunem nadciągającej burzy były słowa prezesa w rozmowie z tygodnikiem „W Sieci”, że „oglądalność TVP może być sztucznie zaniżana”. Awantura wybuchła na dobre, gdy prezes podważył wyniki ostatniego badania telemetrycznego Nielsena. Wykazały one, że oglądalność TVP spada, np. „Wiadomości” aż o 14 proc.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.