Jacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 latJacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 latJacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 latJacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 lat
Kto dziś naprawdę jest widzem „komercyjnym”? (fot. alessandrozocc/Fotolia)

Jacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 lat

Jacek Kurski vs. Nielsen: dlaczego w reklamie dominuje grupa komercyjna 16–49 lat
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Zarzuty prezesa TVP Jacka Kurskiego wobec firmy badawczej Nielsen wywołały protesty branży marketingowej. Niejako na uboczu sporu prezes publicznie zapytał, dlaczego reklamodawcy kupują od telewizji dostęp do widzów z grupy 16–49 lat, do której on się nie zalicza, a jego mniej zarabiające dzieci – tak. Odpowiedź nie jest łatwa.

Zwiastunem nadciągającej burzy były słowa prezesa w rozmowie z  tygodnikiem „W Sieci”, że „oglądalność TVP może być sztucznie zaniżana”. Awantura wybuchła na dobre, gdy prezes podważył wyniki ostatniego badania telemetrycznego Nielsena. Wykazały one, że oglądalność TVP spada, np. „Wiadomości” aż o 14 proc.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się