Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do...?Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do...?Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do...?Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do...?
Każdy etap procesu badawczego to potencjalne źródło błędów (fot. Rasulov/Fotolia)

Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do…?

Internetowe ekspedycje badawcze: stąd do...?
Agnieszka Łebkowska

Agnieszka Łebkowska

-

Agnieszka Łebkowska

Agnieszka Łebkowska

Członkini zarządu Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, dyrektor programowy Szkoły Consumer Intelligence PTBRiO, członkini rady programowej cyklicznej konferencji Cyber, badacz i trener. Autorka modelu Consumer Research Canvas.

Badania coraz mocniej wkraczają do codziennego życia marketerów. Coraz łatwiej sięgnąć po dostępne narzędzia internetowe, które umożliwiają lub wspomagają proces badawczy. Mnogość rozwiązań jest jednak jednocześnie i zaletą, i zmorą naszych czasów.

Łatwo dziś utonąć w powodzi narzędzi, metod, informacji, coraz większych zbiorów danych, z których często nic nie wynika. Podobnie jest z ogólnodostępnymi raportami, które można znaleźć w Internecie. Jak ocenić, czy są wiarygodne i czy można na ich podstawie podejmować decyzje? Jak prowadzić własne badania z pożytkiem dla decyzji, które podejmujemy?
Błogosławieństwo i przekleństwo w jednym
Zapewne każdy z nas ma za sobą gorące dyskusje nad przyniesionym przez kogoś „raportem znalezionym w Internecie”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się