Dobra obsługa reklamacji może zamienić złego, sfrustrowanego klienta w lojalnego konsumenta. Ważne jest zatem wyszukanie możliwych powodów do reklamacji zanim jeszcze ktokolwiek je podniesie.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Wielu specjalistów ds. marketingu utrzymuje, że jeśli się dobrze uwinie z reklamacją, można dzięki temu pozyskać wiernego konsumenta zamiast złego i sfrustrowanego. To prawda, ale na dobrą wolę klienta można liczyć tylko o tyle, o ile sprawa została gładko przeprowadzona. Ta widoczna na pierwszy rzut oka sprzeczność jest opisywana często jako „paradoks zwrotu do serwisu”: o wiele bardziej zadowoleni z usług będą ci klienci, którym przydarzyło się coś niedobrego ze strony firmy, ale firma świetnie poradziła sobie z naprawą szkody, niż klienci, którym nigdy nic złego się nie stało.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.