Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)

Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)

Im więcej reklamacji, tym lepiej (czasami)
Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Halszka Ryżewska

Halszka Ryżewska

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Dobra obsługa reklamacji może zamienić złego, sfrustrowanego klienta w lojalnego konsumenta. Ważne jest zatem wyszukanie możliwych powodów do reklamacji zanim jeszcze ktokolwiek je podniesie.

Wielu specjalistów ds. marketingu utrzymuje, że jeśli się dobrze uwinie z reklamacją, można dzięki temu pozyskać wiernego konsumenta zamiast złego i sfrustrowanego. To prawda, ale na dobrą wolę klienta można liczyć tylko o tyle, o ile sprawa została gładko przeprowadzona. Ta widoczna na pierwszy rzut oka sprzeczność jest opisywana często jako „paradoks zwrotu do serwisu”: o wiele bardziej zadowoleni z usług będą ci klienci, którym przydarzyło się coś niedobrego ze strony firmy, ale firma świetnie poradziła sobie z naprawą szkody, niż klienci, którym nigdy nic złego się nie stało.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja