Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?
A może by tak rzucić wszystko i wyjechać... (fot. Pixabay)

Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?

Od ideologizacji do pragmatyzmu. Co dziś konsumujemy?
Joanna Chłopek

Joanna Chłopek

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Joanna Chłopek

Joanna Chłopek

redaktor
Marketing przy Kawie

Opiekuje się sekcją Espresso. Wyszukuje i selekcjonuje interesujące kampanie i wydarzenia ze świata marketingu. Absolwentka filologii polskiej, z Marketingiem przy Kawie związana od 2013 r.

Konsument to już nie tyle osoba, która konsumuje dobra i usługi. Coraz częściej wchłania on wartości i ideologie. Sposobom nowej konsumpcji przyjrzeli się badacze podczas konferencji trendwatchingowej PTBRiO „Konsument 2018”.

Dużo mówi się obecnie o modach, trendach czy fadach. Badacze z agencji SemioticSolutions postanowili poszukać głębszego mechanizmu porządkującego te zjawiska. Posłużyli się kwadratem semiotycznym Greimasa. Uczestnikom czerwcowej konferencji w Warszawie opowiedział o tym Krzysztof Polak, współzałożyciel firmy.

Algirdas Julien Greimas zauważył, że do opisu znaczenia potrzebna jest nie tylko opozycja znaczeniowa, czyli zestawienie przeciwieństw, ale i zaprzeczenie.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się