Hoaxy należy dawkować oszczędnieHoaxy należy dawkować oszczędnieHoaxy należy dawkować oszczędnieHoaxy należy dawkować oszczędnie

Hoaxy należy dawkować oszczędnie

Hoaxy należy dawkować oszczędnie
Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

-

dziennikarz, Marketing przy Kawie

Bartosz Nassalski

Bartosz Nassalski

dziennikarz
Marketing przy Kawie

Hoax, inaczej mistyfikacja, „podpucha”, bywa wykorzystywany w celu nagłośnienia danej sprawy. Może on jednak szybko obrócić się przeciwko nam – bo przecież mało kto lubi, kiedy wpuszcza się go w maliny. Szczególnie gdy oszukując, liczymy na współczucie.

Fakt piarowy – tak niestety mówi się o informacjach nie w pełni prawdziwych, a wypuszczonych w jakimś określonym celu. Czasem na wabia, by sprawdzić reakcję rynku, czasem zaś jako integralną część większej kampanii, gdy dzięki temu można uzyskać większy rozgłos.

Słynna historia dronów Amazona należy do tej kategorii informacji.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja