Efektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktykiEfektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktykiEfektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktykiEfektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktyki
Od dobrej oferty do udanego dla wszystkich projektu SEO (fot. Pixabay)

Efektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktyki

Efektywny proces ofertowania usług SEO – etapy i dobre praktyki
AdvertisementAdvertisement
Kamila Wyligała

Kamila Wyligała

-

account manager, Bluerank

Kamila Wyligała

Kamila Wyligała

account manager, Bluerank

Certyfikowana specjalistka DIMAQ Professional, z branżą online marketingu związana od 2015 r. Koordynuje wieloobszarowe projekty z zakresu SEO, Google Ads, social media ads & communication, programmatic oraz marketing analytics. Wolne chwile spędza na zgłębianiu tajników socjologii, PR i zmian społecznych, lekturze szwedzkich kryminałów oraz aktywnym wypoczynku.

Piotr Matusiak

Piotr Matusiak

-

SEO team lead, Bluerank

Piotr Matusiak

Piotr Matusiak

SEO team lead, Bluerank

Od 13 lat w branży internetowej, w tym wieloletnia praktyka zawodowa na stanowisku specjalisty SEO oraz PPC po stronie agencji SEM oraz kilkuletnia przygoda w roli menedżera e-commerce. Ma w dorobku kilkaset zaudytowanych i zoptymalizowanych pod kątem SEO serwisów oraz kilkadziesiąt zrealizowanych kampanii marketingowych. W Bluerank realizuje i koordynuje projekty dla liderów branży finansowej, telekomunikacyjnej, farmaceutycznej, edukacyjnej, czy spożywczej. Prywatnie web developer z pasją realizujący autorskie projekty.

Jakie są najważniejsze elementy procesu ofertowania SEO? Które decydują o jego skuteczności, a w konsekwencji o dobrej współpracy projektowej z partnerem? Temat jest istotny, ponieważ odpowiednio przeprowadzone ofertowanie pozwala ustalić optymalny zakres działań, dopasowany do potrzeb, możliwości i oczekiwań klienta.

Najlepsze reguły w obszarze ofertowania usług SEO zostały zawarte w opublikowanym niedawno „Zbiorze dobrych praktyk SEO”. Opracowała je grupa robocza SEM działająca w ramach IAB Polska. Jako kluczowe elementy wytypowano:

transparentność zakresu proponowanych usług i produktów,
zrozumiałe opisanie sposobu rozliczeń i warunków ewentualnego rozwiązania umowy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się