E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?
Trzeba mieć zgodę na kontakt, ale nie można skontaktować się z prośbą o nią (fot. Pixabay)

E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?

E-mail i SMS marketing – czy robisz to legalnie?
Dawid Bugajski

Dawid Bugajski

-

Dawid Bugajski

Dawid Bugajski

Radca prawny prowadzący własną kancelarię w Poznaniu. Zapewnia kompleksowe wsparcie prawne przedsiębiorcom z całej Polski.

E-mail marketing służy firmom do wysyłania newsletterów, autoresponderów oraz innych wiadomości. Tą drogą można dostarczać odbiorcom wiedzy, angażować ich, stymulować sprzedaż. Podobnie jest z wiadomościami tekstowymi (SMS). Warto się jednak zastanowić: czy wysyłka moich e-maili jest legalna?

Nowelizacja ustawy o prawie telekomunikacyjnym
25 grudnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja prawa telekomunikacyjnego. Często o tej dacie mówi się, że oznacza ona koniec spamu w Internecie. Art. 172 ust 1 znowelizowanego prawa brzmi następująco:

„zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę”.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się