E-commerce w retailu – część 2: usability i mobileE-commerce w retailu – część 2: usability i mobileE-commerce w retailu – część 2: usability i mobileE-commerce w retailu – część 2: usability i mobile
Kupowanie przez smartfon ma być łatwe (fot. emevil/Fotolia)

E-commerce w retailu – część 2: usability i mobile

E-commerce w retailu – część 2: usability i mobile
Jacek Szlak

Jacek Szlak

-

redaktor naczelny, Marketing przy Kawie

Jacek Szlak

Jacek Szlak

redaktor naczelny
Marketing przy Kawie

Od 1997 r. zajmuje się marketingiem zarówno od strony praktycznej, jak i teoretycznej. Od 2003 r. prowadzi serwis Marketing przy Kawie. Publicysta zajmujący się komunikacją marketingową i sztuką reklamy. Obserwator nowych zjawisk w kulturze masowej, marketingu i nowych mediach. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu reklamy internetowej, content marketingu i storytellingu. Jeden ze współautorów książki „Praktyka brandingu” oraz autor książki „Opowieści w marketingu”.

E-zakupy to nie gra – nie mają być wyzwaniem. Wprost przeciwnie: powinny być szybkie, łatwe, bezpieczne i dostępne wszędzie tam, gdzie życzy sobie tego klient. To potrzeby i oczekiwania klientów rządzą rozwojem tej branży, a oni sami są coraz bardziej świadomi swej siły i idą tam, gdzie zostaną lepiej obsłużeni.

Prostota, bezpieczeństwo, radość z zakupów

Badanie Gemiusa z 2011 r. wykazało, że w porównaniu do zakupów tradycyjnych internauci uważają e-zakupy za tańsze (58%) i szybsze (60%, ale tu liczba deklaracji zmalała rok do roku o 7% – przewaga zakupów przez Internet w odczuciu internautów zmniejszyła się w tym zakresie).
Podobny odsetek internautów na przestrzeni kilku ostatnich lat uznaje e-zakupy za ryzykowne (48%), rośnie też poczucie, że zakupy te są skomplikowane (11% w 2008 i 2009 r.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się