E-zakupy to nie gra – nie mają być wyzwaniem. Wprost przeciwnie: powinny być szybkie, łatwe, bezpieczne i dostępne wszędzie tam, gdzie życzy sobie tego klient. To potrzeby i oczekiwania klientów rządzą rozwojem tej branży, a oni sami są coraz bardziej świadomi swej siły i idą tam, gdzie zostaną lepiej obsłużeni.
Prostota, bezpieczeństwo, radość z zakupów
Badanie Gemiusa z 2011 r. wykazało, że w porównaniu do zakupów tradycyjnych internauci uważają e-zakupy za tańsze (58%) i szybsze (60%, ale tu liczba deklaracji zmalała rok do roku o 7% – przewaga zakupów przez Internet w odczuciu internautów zmniejszyła się w tym zakresie).
Podobny odsetek internautów na przestrzeni kilku ostatnich lat uznaje e-zakupy za ryzykowne (48%), rośnie też poczucie, że zakupy te są skomplikowane (11% w 2008 i 2009 r.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.