Drugiego Nike’a nie będzieDrugiego Nike’a nie będzieDrugiego Nike’a nie będzieDrugiego Nike’a nie będzie

Drugiego Nike’a nie będzie

Drugiego Nike’a nie będzie
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Marka odzieżowa i sportowa Quiksilver zbankrutowała w USA, mimo że kiedyś wróżono jej status globalnej ikony na miarę Nike’a. Co poszło nie tak?

Wniosek o upadłość złożony w amerykańskim sądzie był związany ze słabymi wynikami finansowymi: tylko w 2015 roku marka straciła 79 proc. wartości. Firma stanie się własnością funduszu Oaktree Capital Management, który pożyczył jej pieniądze, a teraz spróbuje ją zrestrukturyzować, co wymaga 175 mln dolarów.

Najlepszym symbolem drogi, jaką przeszła marka, jest wirus z 2007 roku, jeden z najlepszych tego typu filmów w historii reklamy.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się