Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?
Od „ha, ha!” jest całkiem blisko do „aha!” (fot. Pixabay)

Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?

Dowcip w reklamie najlepszą platformą dla insightów?
AdvertisementAdvertisement
Marek Staniszewski

Marek Staniszewski

-

Marek Staniszewski

Marek Staniszewski

Certyfikowany trener biznesu, certyfikowany coach grupowy i zespołowy, wykładowca, doradca i autor. Pasjonat strategii komunikacji oraz inwentyki. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach kreatywnych, gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego (Ogilvy, Young & Rubicam, Havas). Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+. Jako wykładowca i trener prowadził zajęcia m. in. w: ICAN Institute – HBP, WSKiM im. J. Giedroycia, SMR przy Akademii L. Koźmińskiego czy Akademii Questus. Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR. Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture. Członek Rady Ekspertów THINKTANK i SUPERBRANDS Autor wielu publikacji na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem książek: „Atlas strategiczny” i „Strategiczny podstęp”, „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta”. Autor narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Karty Opowieści”. Pomysłodawca projektu Farma Inwencji. Założyciel i prezes Fundacji Homo Inquietus.

Humor, dowcip, elementy komediowe to dobrze sprawdzone i działające składniki reklamy. I jednocześnie bardzo powszechne. Szacuje się, że około 40% wszystkich reklam powstaje z założeniem, że mają być zabawne.

Humor i dowcip w reklamie pełnią kilka istotnych funkcji. Spośród nich najważniejsze to:

przykuwanie uwagi odbiorców,
zwiększanie zaangażowania w przetwarzanie komunikatu,
wywoływanie pozytywnej postawy odbiorcy wobec przekazu,
przyczynianie się do lepszego zapamiętania reklamy,
wzmacnianie dodatniej oceny marki poprzez budowanie pozytywnych skojarzeń,
zwiększanie przyczepności, viralowości czy wzmacnianie tzw.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się