Dopalacze mózguDopalacze mózguDopalacze mózguDopalacze mózgu

Dopalacze mózgu

Dopalacze mózgu
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Rewolucja biomedyczna umożliwiła człowiekowi dokonywanie istotnych zmian w strukturze i funkcjonowaniu organów własnego ciała. Chemiczne ulepszanie mózgu, zjawisko znane i stosowane od lat, wyraźnie się rozwija, bo współczesna gospodarka wymaga coraz sprawniejszych intelektualnie pracowników. W ten sposób kreowany jest rynek „dopalaczy”, a firmy farmaceutyczne zyskują okazję do zarobku. Autorzy raportu British Medical Association cytowanego przez BBC sugerują, że realna jest sytuacja, kiedy specyfiki służące wspomaganiu funkcji mózgowych będą dostępne w hipermarketach. Jak komentuje dla „Marketingu przy Kawie” profesor Jerzy Vetulani z Instytutu Farmakologii PAN w Krakowie, w nieodległej przyszłości będziemy mogli usprawniać mózg nie tylko chemicznie, ale i chirurgicznie. To może doprowadzić do kolejnego społecznego podziału: na ludzi bogatych o mózgach udoskonalonych oraz biednych, mniej inteligentnych.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się