Dobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsomeDobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsomeDobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsomeDobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsome
To piwo jest drogie. Ale krzepiąco drogie (kadr ze spotu Stella Artois)

Dobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsome

Dobry, lepszy, niedoskonały. Tak działa trend flawsome
Jakub Müller

Jakub Müller

-

redaktor, Marketing przy Kawie

Jakub Müller

Jakub Müller

redaktor
Marketing przy Kawie

W branży marketingowej działa od 2005 roku. Autor kilkuset artykułów, felietonów, analiz i wywiadów w mediach internetowych i drukowanych. Współtwórca strategii marketingowych i prelegent na konferencjach branżowych. Wykładowca studiów podyplomowych z zakresu mediów i CSR-u.

Kilka lat temu do Polski dotarł termin flawsome, oznaczający otwarte mówienie przez firmy o wadach i niedoskonałościach własnych produktów. Trudniej było znaleźć przykłady tego podejścia na krajowym rynku. Wszystko dlatego, że stosowanie tej taktyki to wyższa szkoła jazdy, do wdrożenia w ściśle określonej sytuacji rynkowej.

Termin flawsome stał się modny wśród polskich specjalistów od komunikacji oraz w mediach branżowych. Wymyślił go Henry Mason, dyrektor ds. badań serwisu Trendwatching, który połączył dwa angielskie słowa: „flaw” (wada) i „awesome” (świetny). Trend flawsome afirmuje marki, które nie ukrywają przed konsumentem swoich potknięć i słabości.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się