W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie dostrzegają wagi posiadania domeny identycznej z nazwą marketingową?Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Domenę „opony.pl” firma Oponeo.pl kupiła za 960 tys. zł. Prawie milion złotych za domenę, która nie jest nazwą możliwą do zastrzeżenia jako znak słowny towarowy.
Nie jest to domena, na którą firma może uzyskać monopol patentowy. Co więcej, jest to domena „konkurencyjna” wobec domeny „oponeo.pl”.
Rodzi się pytanie: czy lepiej mieć jedną, ale bardzo silną nazwę z pełną ochroną prawną, czy wiele domen i nazw, które zwiększają dostępność oferty firmy, ale łatwo mogą stać się przedmiotem nieuczciwej konkurencji?
Zakupy domen internetowych a projektowanie nazw
Operator telefonii mobilnej Play nabył domenę „play.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.