Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?

Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?

Dobra nazwa dziś czy kosztowna domena jutro?
Jaroslaw Filipek

Jaroslaw Filipek

-

prezes zarządu, Codes Strategie

Jaroslaw Filipek

Jaroslaw Filipek

prezes zarządu
Codes Strategie

W powszechnym mniemaniu projektowanie nazwy to proces prosty. Każdy potrafi zestawić kilka liter. Tylko dlaczego firmy płacą tak wysokie sumy za domeny internetowe lub prawa wyłączności do znaków towarowych? Czy w procesie projektowania nazwy nie dostrzegają wagi posiadania domeny identycznej z nazwą marketingową?

Domenę „opony.pl” firma Oponeo.pl kupiła za 960 tys. zł. Prawie milion złotych za domenę, która nie jest nazwą możliwą do zastrzeżenia jako znak słowny towarowy.

Nie jest to domena, na którą firma może uzyskać monopol patentowy. Co więcej, jest to domena „konkurencyjna” wobec domeny „oponeo.pl”.

Rodzi się pytanie: czy lepiej mieć jedną, ale bardzo silną nazwę z pełną ochroną prawną, czy wiele domen i nazw, które zwiększają dostępność oferty firmy, ale łatwo mogą stać się przedmiotem nieuczciwej konkurencji?
Zakupy domen internetowych a projektowanie nazw
Operator telefonii mobilnej Play nabył domenę „play.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja