Język komunikacji w briefach a strategia ESG - Marketing przy Kawie
Dlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacjiDlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacjiDlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacjiDlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacji
Briefowanie w duchu ESG – od czego zacząć? (fot. Singkham/Pexels)

Dlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacji

Dlaczego wdrażanie ESG wymaga zmiany w briefowaniu agencji? Czas wprowadzić nowy język komunikacji
Przemysław Wojak

Przemysław Wojak

-

partner zarządzający, Q&A Comms

Przemysław Wojak

Przemysław Wojak

partner zarządzający
Q&A Comms

Ma ponad 25 lat doświadczenia w komunikacji z konsumentami zarówno po stronie agencji, jak i klienta. Od 2000 r. pełnił funkcję dyrektora kreatywnego i partnera w Tequila\Polska, a od 2007 r. był partnerem zarządzającym. Jego doświadczenie komunikacyjne obejmuje funkcję dyrektora mediów i PR w Bestfoods. Od 2011 r. pełni funkcję partnera zarządzającego w agencji komunikacyjnej Q&A Comms. Jako juror Cannes Lions Festival of Creativity wystąpił z inicjatywą Cannes Lions Creative Comms Meetings, które od 14 lat organizuje wspólnie z SAR w Warszawie, Poznaniu i Trójmieście. Jest fundatorem WayAir Foundation, zaangażowany społecznie w pracę dla SAR, m.in. w prace przy projekcie GoESG.

ESG jako filozofia funkcjonowania w biznesie daje firmom podstawy i kierunki do tego, żeby działać na płaszczyźnie środowiskowej (E – environment), ludzkiej (S – social), jak i korporacyjnej (G – governance). Jak przełożyć te kierunki na język komunikacji? Niniejszy artykuł stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie.

Zrównoważona komunikacja marketingowa jest możliwa wtedy, gdy firma czy marka:

odrobiła już zadanie domowe według zasad ESG, SDG czy szczegółowych wytycznych ESRS

lub

przeprowadziła transformację i certyfikację na bazie wytycznych B-Corp albo innych.

Jednym słowem – ma podstawy do tego, żeby uważać siebie za zrównoważoną. Gdy ten fundament już istnieje, można odpowiednio dostosowywać do tego język komunikacji.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja

Podobał Ci się artykuł?

Wesprzyj naszych redaktorów i dziennikarzy, stawiając dużą czarną.


Postaw mi kawę na buycoffee.to