Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google? - Marketing przy Kawie
Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?
Reklamy Google Ads (fot. Eactive)

Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?

Dlaczego Twoja firma potrzebuje reklam w wyszukiwarce Google?
Sławomir Węgliński

Sławomir Węgliński

-

performance marketing manager, Eactive #wiemyjak

Sławomir Węgliński

Sławomir Węgliński

performance marketing manager
Eactive #wiemyjak

Google Ads zajmuje się od 2013 r. W reklamach online najbardziej zafascynowało go to, jak realny wpływ na biznes mają działania w kampaniach. Razem z zespołem zarządza budżetem miesięcznym około 2 mln zł. Wspólnie uzyskali dla firmy status Premium Google Partner, Preferowanego Partnera Facebook Ads oraz Partnera Allegro Ads. Jego ulubione narzędzie w pracy to Excel – pomaga zarówno prowadzić skuteczne kampanie, liczyć efekty, skalować, jak i pracować z zespołem. Prywatnie basista i miłośnik kubańskiej muzyki.

×

Obecnie możesz przeczytać

1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie,

aby otrzymać dostęp do 4915 artykułów

Masz już konto?
Zaloguj się
Każdy właściciel firmy staje przed pytaniem, jak skutecznie dotrzeć do swoich klientów. Budując strategię marketingową, zwykle decyduje się na dobrze znane wszystkim środki reklamowe. Co, gdyby jednak skorygować to podejście i wykorzystać dostępny na wyciągnięcie ręki potencjał wyszukiwarki Google?

Droga reklama w telewizji czy bannery reklamowe – tego typu działania najczęściej pomagają budować świadomość marki, a przyciągając wzrok odbiorców, wzbudzają w nich potrzebę zakupową. Jednak wśród potencjalnych klientów znajdziesz również osoby, które od decyzji zakupowej dzieli zaledwie kilka kroków. Znajdują się one na końcowych etapach lejka zakupowego i są już świadome, że potrzebują danego produktu lub usługi. To właśnie klienci, którzy niemal krzyczą – chcę kupić! Grzechem więc byłoby nie wyjść naprzeciw ich potrzebom.

Jak trafić do takich użytkowników? Z pomocą przychodzi narzędzie Google, które w szybki i prosty sposób umożliwia skonstruowanie rzucającej się w oczy spersonalizowanej oferty. To reklama w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane, które znajdują się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google’a.

Co to jest Google Ads?

Linki sponsorowane, prowadzące do Twojej strony internetowej, pojawiają się w wynikach wyszukiwania na komputerach, smartfonach i tabletach. Reklamy wyświetlają się w momencie, w którym użytkownik wyszukuje wybrane przez Ciebie słowa kluczowe, poszukując konkretnych informacji. Projektując kampanię Google Ads, odpowiadasz więc wprost na potrzebę swojego potencjalnego klienta.

Reklamy w postaci linków składają się z 3 nagłówków – każdy z nich zawiera maksymalnie 30 znaków, które obecnie łączy się znakiem „|” oraz z 2 opisów reklamy (90 znaków każdy), znajdujących się pod nagłówkami. Reklamy można uzupełnić o rozszerzenia, np. numer telefonu, adres, dodatkowe informacje o firmie, linki do konkretnej podstrony lub wzmianki o cenach i promocjach. Treść reklam zależy od reklamodawcy, który kreuje jej ostateczny wygląd. Należy jednak stosować się do limitów znaków oraz zasad reklamowych Google.

Kampania reklamowa stworzona za pomocą narzędzia Google Ads jest płatną formą promocji. Dlatego warto przyjrzeć się opłatom, które poniesiesz podczas prowadzenia działań reklamowych z użyciem linków sponsorowanych.

Koszty pojawiają się tylko w momencie, w którym użytkownik klika w reklamę i przechodzi na Twoją stronę lub na przykład kiedy klika w numer telefonu, aby do Ciebie zadzwonić. Płacisz więc za pozyskany ruch, czyli za Twoich potencjalnych klientów. W przypadku reklamy w wyszukiwarce nie zapłacisz za samo jej wyświetlenie.

Dużym plusem takiej formy promocji jest pełna kontrola nad kampanią reklamową, ponieważ wszystko w niej zależy od Ciebie. Sam od podstaw określasz budżet, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę. Decydujesz o tym, gdzie, na jakich urządzeniach i kiedy reklamy się ukażą. Możesz też stworzyć harmonogram wyświetlania i określić, w jakich godzinach Twoje reklamy mają się wyświetlać.

Efekty kampanii łatwo sprawdzisz w panelu reklamowym Google Ads. Analizując dane, znajdziesz następujące parametry:

  • liczba kliknięć i wyświetleń reklamy oraz ich koszt,
  • średni koszt kliknięcia w reklamę,
  • udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania,
  • ilość konwersji (np. transakcji i zapisania się na newsletter) wraz z ich kosztem,
  • wartość konwersji (przychody),
  • współczynnik klikalności reklam (jaki procent wyświetleń kończy się kliknięciem w reklamę) i wiele innych istotnych informacji.

Kopalnią wiedzy statystycznej będzie dla Ciebie również Google Analytics. Dzięki niemu dowiesz się, co dokładnie użytkownicy robią na Twojej stronie internetowej i co interesuje ich najbardziej.

W jakich branżach Google Ads sprawdza się najlepiej?

Najprościej można powiedzieć, że reklamy w wyszukiwarce sprawdzają się w tych biznesach, których usługi lub produkty wyszukuje się właśnie w wyszukiwarce. Jak się o tym przekonać? Możesz to sprawdzić, używając planera słów kluczowych Google. Pokaże Ci on potencjał danej frazy, jej konkurencyjność oraz koszt kliknięcia w reklamę. Dzięki temu dowiesz się, czy potencjalni klienci rzeczywiście są zainteresowani Twoją ofertą i czy warto prowadzić kampanię reklamową w postaci linków sponsorowanych.

Jak prowadzić kampanię Google Ads?

Każda branża rządzi się swoimi prawami. Jak więc poprowadzić kampanię reklamową w wyszukiwarce tak, aby była skuteczna?

Zacznij od określenia celu kampanii. Sprzedaż, pozyskanie kontaktów, a może zdobycie numerów telefonów? Sprecyzuj, na czym zależy Ci najbardziej. W jakiej lokalizacji chcesz się reklamować? Czy będzie to cała Polska, czy działasz bardziej lokalnie? Dużo zależy też od typu Twojej działalności oraz od budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na reklamę.

Na przykład sklep internetowy może pozycjonować się w całym kraju. Fryzjer skupi się raczej na promowaniu w niewielkiej odległości od lokalizacji swojego salonu. Natomiast przedszkole zasięgiem reklamy może objąć zarówno swoją okolicę, jak i osoby spoza niej, które są zainteresowane usługą, bo np. pracują niedaleko przedszkola i wygodnie jest im zawozić tam dziecko.

Kolejny krok to ustalenie fraz kluczowych, na które Twoja strona powinna wyświetlać się w wyszukiwarce. Do ich określenia wykorzystaj wspomniany już planer słów kluczowych. Możesz też użyć narzędzi takich jak:

  • ubersuggest.org
  • keywordtool.io.

Po ustaleniu fraz należy odpowiednio je pogrupować tak, aby łączyły się kategoriami i treścią. Następnie dla powstałych grup stwórz reklamy tekstowe, które będą zawierały wybrane słowo kluczowe, wezwanie do działania, unikalną ofertę sprzedażową, odpowiedzą na zapytanie użytkownika oraz poprowadzą go na stronę docelową.

Wykonanie tych wszystkich czynności pozwoli Ci na stworzenie efektywnej kampanii reklamowej w Google Ads. Prawidłowo zaplanowana strategia zagwarantuje pojawianie się Twojej strony w odpowiedzi na liczne zapytania użytkowników. Dzięki temu potencjalni klienci łatwiej trafią do Twojego serwisu i prawdopodobnie dokonają zakupu Twojej usługi lub produktu. Efekt? Sukces prawidłowo przeprowadzonej akcji reklamowej i Twój realny wzrost sprzedaży.